domingo, 25 de octubre de 2015

POSSIBILITATS I LIMITACIONS DEL SOFTWARE EDUCATIU A L'AULA

La possibilitat d'utilitzar softwares educatius a les aules d'infantil és avui dia una realitat a l'abast de qualsevol mestre. Una realitat que ens ofereix oportunitats d'aprenentatge gens despreciables i que gairebé es converteixen en una eina que hem de posar a l'abast dels infants. 

La possibilitat, però, d'utilitzar aquests tipus de recursos no significa que qualsevol d'aquests sigui adeqüat, ni s'ajusti a les necessitats dels alumnes. D'aquesta qüestió ens en parla Santos Urbina al seu article 'algunas consideraciones en torno a software para educación infantil'. Segons Santos, podríem dir que els aspectes que cal tenir molt en compte alhora de triar un material software giren al voltant de: la presentació del producte, la especificació de l'edat a qui es destina, les instruccions-consignes-indicacions, els menús-barres de botons, els punters, si propicia un ús tutelat o autònom, la complexitat cognitiva de les tasques, l'adaptació a les capacitats psicomotores dels infants, el tractament dels errors, les variables dialectals o idiomàtiques i les guies didàctiques. 

En funció de l'anàlisi de tot això el producte ens desvetllarà les seves possibilitats o limitiacions i serem nosaltres, els mestres, els responsables de posar a l'abast dels nostres alumnes materials adequats i de qualitat. 

Santos llença una reflexió pel que fa a la necessitat que tots aquests productes de software passin o no un control exhaustiu de qualitat que garantitzi l'etiqueta  de 'material educatiu'. Personalment crec que aquest hauria de ser un requisit sine qua non. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario